Młody mieszkaniec Gorlic padł ofiarą internetowych oszustów bankowych
Przestępczość sieciowa nie oszczędza żadnej grupy wiekowej. Tym razem oszustwo bankowe dotknęło młodego człowieka z powiatu gorlickiego, który w wyniku próby ochrony swoich finansów stracił wszystko co udało mu się do tej pory zaoszczędzić.
Kilka dni temu, dokładnie 8 marca, do siedziby gorlickiej policji zgłosił się 24-letni mężczyzna. Opowiedział o swojej niefortunnej interakcji z osobą podającą się za przedstawiciela banku, która okazała się oszustem.
Młodzieńca skontaktował telefonicznie rzekomy pracownik jego banku, informując go, że jego środki finansowe są w potencjalnym niebezpieczeństwie. Pod pretekstem nadchodzącej próby nieautoryzowanego przelewu z konta 24-latka, fałszywy bankier przekonał go do podjęcia działań mających na celu zabezpieczenie jego oszczędności.
Oszust powiedział młodemu mężczyźnie, że musi zaakceptować kod BLIK, aby uniemożliwić dostęp do jego konta dla osób trzecich. Niczego nie podejrzewający 24-latek postąpił zgodnie z instrukcjami rozmówcy, co niestety spowodowało autoryzację przelewu na kwotę 48 tys. złotych na obce konto.